İlkokul İçin 5buçuk Çok Erken

15.040 kişi imzaladı. Hedef 5.000 imza!

İlkokul İçin 5buçuk Çok Erken
<h3><span style="color: #3794d2;"><strong>Hedef sayıya bir g&uuml;nde ulaşıldı! </strong>İmzalama devam ediyor.</span></h3> <hr /> <p>Değerli Cumhurbaşkanımız,<br /> Değerli Başbakanımız,<br /> Değerli Milli Eğitim Bakanımız,<br /> Değerli Milletvekillerimiz,<br /> Değerli Eğitimcilerimiz,<br />11.Nisan.2012 tarihinde Resmi Gazete'de yayınlanarak y&uuml;r&uuml;rl&uuml;ğe giren yeni eğitim yasası ile biz velileri endişelendiren birka&ccedil; noktaya tekrar dikkatinizi &ccedil;ekmek istiyoruz.  Yeni yasayla 2012-2013 &ouml;ğretim yılında ilkokul birinci sınıfa başlaması &ouml;ng&ouml;r&uuml;len 66-67-68 aylık &ccedil;ocukların (Eyl&uuml;l 2012 itibari ile ilkokula başlatılması planlanan Ocak-Şubat-Mart 2007 doğumlu &ccedil;ocuklar) anaokuluna, ilkokul hazırlığa (okul &ouml;ncesi eğitime) alınmasının daha uygun olduğunu d&uuml;ş&uuml;n&uuml;yoruz. Bu &ccedil;ocuklarımızIn ilkokula başlatılmasının veli inisiyatifine bırakılmasını ve okul &ouml;ncesi eğitim kurumlarına kabul edilmeleri i&ccedil;in "fiziksel gelişim yetersizliği" şartının kaldırmasını talep ediyoruz.  Yeni yasa ve genelgeyle uyumlu olarak yaş aralıklarının aşağıdaki gibi d&uuml;zenlenmesini talep ediyoruz. 54-65 ay arası "5 yaş" 42-53 ay arası "4 yaş" 30-41 ay arası "3 yaş" olarak tanımlanmalı ki, &ccedil;ocuklarımıza okul hayatına başlamaları i&ccedil;in gerekli olan gelişimlerini sağlıklı olarak tamamlayabilsinler. Yaş aralıkları bu şekilde tanımlandığı takdirde, okul &ouml;ncesi eğitimin de zedelenmeyeceğine inanıyoruz.  4+4+4 sistemi ile lise eğitiminin zorunlu hale gelmesinin &ccedil;ok olumlu ve bug&uuml;ne kadar ge&ccedil; kalınmış bir uygulama olduğunun farkındayız. Bununla birlikte, bu sistemde mesleklere y&ouml;nlendirmenin yapılacağı ikinci 4 yıllık dilime (ortaokula) dikkatinizi &ccedil;ekmek istiyoruz. ◦ Eğitimcilerin ve akademisyenlerin de belirttiği gibi bu dilime denk gelen 9-13 yaş arası, meslek se&ccedil;imi i&ccedil;in &ccedil;ok erken bir d&ouml;nemdir. Dolayısıyla meslek se&ccedil;imlerinin bu d&ouml;nem sonrasına bırakılması gerek &ccedil;ocuklarımız i&ccedil;in gerekse &uuml;lkemiz i&ccedil;in daha yararlı ve verimli olacaktır. Bu sayede, &uuml;niversite hayatını tamamlamış olan bireyler, mecbur oldukları meslekleri değil sevdikleri meslekleri yapan bireyler olma yolunda daha emin adımlar atmış olacaklardır. ◦ Kısacası, ikinci 4 yıllık eğitim d&ouml;neminin meslek eğitimine ya da mesleklere y&ouml;nlendirmeye ayrılmasını sakıncalı buluyoruz. Bunun yerine eğitim sisteminin ilk 8 yılı boyunca yaşam becerilerinin kazanılmasına odaklanmasının &ccedil;ocuklar arası eğitim eşitsizliğini en aza indireceği i&ccedil;in, &uuml;lkemizin gelecekteki kalkınmasını sağlayacağına ve &ccedil;ocuklarımızın yurtdışındaki yaşıtları ile aynı kulvarda yarışabilmesine imkan kılacağına inanıyoruz. Maddeler halinde a&ccedil;ıklamaya &ccedil;alıştığımız bu endişelerimizi anlayacağınıza ve bunları giderecek gerekli d&uuml;zenlemeleri yapacağınıza inanıyoruz.<br /> Saygılarımızla,</p> <hr /> <p>Yukarıda bulunan "4+4+4 Eğitim yasası" ile ilgili &ccedil;ekincelerimi i&ccedil;eren bildirge, herhangi bir maddi &ccedil;ıkar beklentisi olmaksızın, t&uuml;m i&ccedil;eriğine sadık kalınmak ve herhangi bir değişiklik yapılmamak şartı ile, aynı endişeleri taşıyan ebeveynlerin ve kişilerin kullanıma a&ccedil;ıktır. Bu bildirge, alıntı yapılmaksızın b&uuml;t&uuml;n&uuml; ile ve i&ccedil;eriği hi&ccedil;bir şekilde değiştirilmeden kullanılabilir. Kullanıldığı zaman bildirge i&ccedil;in kaynak g&ouml;sterimi (www.dilimdenyaziyadusenler.com) zorunludur. Bu bildirgeye destek olmak isteyenler; www.imzakampanyam.com sitesinde a&ccedil;ılmış olan "İlkokul i&ccedil;in 5bu&ccedil;uk &ccedil;ok erken" imza kampanyasına katılarak, Kaynak belirtmek koşulu ile blog/web sayfalarında yayınlayarak ve yayını destek i&ccedil;in imza kampanyası sayfasına y&ouml;nlendirerek, Twitter, instagram gibi sosyal medya mecralarında da "<span style="color: #3366ff;"><strong>#İlkokulİ&ccedil;in5bucuk&Ccedil;okErken</strong></span>" hashtagi ile kullanabilirler.<br /> Bu bildirge, kanunlarla korunmakta olup yukarıda bahsi ge&ccedil;en kullanım koşullarına uymayanlar hakkında su&ccedil; duyurusu yapılacaktır.</p>

Kampanyanı Başlatan

Begüm Doğantan

22 Nisan 2019

Kategori

Eğitim

Güncel İmzalar

Yorumlar

BENİMDE YİĞENİM VAR. OKULA ERKEN GİTMESİNİ İSTEMİYORUZ. GELİŞİMİNE TERS DÜŞECEK. OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ALAN ARKADAŞIMDA DAHA ERKEN OLDUĞUNA KANAAT GETİRDİ. DAHA O ÇOCUKLAR OYUN ÇAĞINDA ANNE BABA SEVGİSİNE İHTİYAÇ DUYARKEN OKUL ONLARI YALNIZLIĞA VE KORKUYA İTECEKTİR. KİMLİĞİNİ BULAMAYAN GENÇLERİ HİÇ KİMSE SEVMEZ. LÜTFEN BU YASAYI ENGELLEYELİM.TEŞEKKÜRLER...

ZELİHA T.

06 Mar 2013

Çocuğun mental, motor ve psikososyal gelişimi ve eğitim altyapımız dikkate alınmadan, akademik ve eğitimle ilgili kurulların görüşleri dikkata alınmadan tepeden inme bir uygulamadır.

Ahmet A.

04 Mar 2013

Daha oyun çağındaki bebelerimizin okula başlamasını doğru bulmuyorum, gerekirse yazdırabileceğimiz kreşler var zaten. Hiç bir şeyi oturmamış eğitim sistemi sürekli değişirken güvenip de çocuğumu 5,5 yaşında okula göndermek son derece saçma benim için.

Almila S.

02 Mar 2013

5.5 oyun yaşıdır eğitim değil

Arzu

01 Mar 2013

o çocukların okul öncesinde olması gerekiyor...

Sümeyye D.

26 Şub 2013

çocukların çocukluklarınızı hapsedemezsiniz.

ayşe k.

21 Şub 2013

5 YAŞA HAYIR

Serpil K.

19 Şub 2013

çok erken

Ad: e.

16 Şub 2013

Çocuklarımız çocukluklarını yaşasınlar. Eğitim zaten ömür boyu!

MELTEM T.

15 Şub 2013

çok erken çocuklar ortada ziyan olacaklar akılları fikirleri oyunda olan çocuk nasıl ders çalışabilir

zahide k.

14 Şub 2013

ne yaş itibariyle,ne akıl yaşı itibariyle,nede bedensel olarak 5,5 yaşındaki yavrularımız doğası gereği okula alınmamalı.onlar daha bebek ve oyunla gelişmeye ihtiyaçları var.bende eşimle çok düşünüp-araştırdık ve hekimlere danıştık psikolojik olarak bu yaş uygun değil.onlarca yıldır 7 yaşta başlanıyordu nedir sorun anlamadık.şu an ki tüm devlet büyüklerimiz de dahil 7 yaşında okula başlamadımı? istisnalar olabilir.ne oldu da birden 5,5-6 yaş çıktı ortaya??? saygılarımla tarık topcu

tarık t.

05 Şub 2013

Yemeğini bizim yardımlarımızla yiyebilen ,kendi başına yemeğini toplamasını beceremeyen ,tuvalet ihtiyacından sonra kıyafetini düzgün bir şekilde toplayamayan daha bir kalemi doğru düzgün tutabilecek kas gücü olmayan ,sana bir çikolata vereceğim diyen birisi tarafından rahatlıkla kandırılabilecek kadar masum ,küçük ,kendini savunamayacak kadar güçsüz çaresiz olan çocuklarımızın eğitimi için 5,5 yaş çok erken. Onları 5,5 yaşında her türlü tehlikelerden ancak anne kucağı korur.

sevda i.

01 Şub 2013

5 buçuk çok erken!

Denizhan S.

29 Oca 2013

Çocukların Yaşayamadan Eğitime Atılmalarını yanlış buluyorum.

Mert A.

28 Oca 2013

erken

Ada G.

21 Oca 2013

Bence de çok erken.

Ada G.

21 Oca 2013

oğlum nisan 2008 doğumlu.anaokuluna gönderiyorum bu yıl ona bile içim yanıyor.bende bir öğretmenim ama kara kara önümüzdeki yılı düşünüyorum.

öznur i.

21 Oca 2013

daha kendini bile savunamazken çocuklarımızdan çokşey bekliyoruz erken yaşta okula giden bir çocuktan ileride neler bekleyebiliriz ki?atalarımız boşuna herşey zamanında güzel dememiş ilgilerinize teşekkürler

tülay k.

21 Oca 2013

5 buçuk çok erken

Furkan

11 Oca 2013

çoçukların gelişimi tam tamamlanmadan. doğru olduğunu düşünmüyorum .

mevlüde ç.

10 Oca 2013

Olmaz

mustafa v.

10 Oca 2013

Evet Çoook Erken.....

Uğur G.

03 Oca 2013

ben çocuklarımı yedi yaşta bile kıyamadım ilkokula gönderirken torunlarıma beşbuçuk yaşında nasıl kıyacağım bu yaşlarda ana okulu kreş olabilir ama ilköğretim hayır

mevhibe b.

30 Ara 2012

Gelişmiş Batı ülkelerinin sağlıklı ve erken sosyalleşmiş çocukları bile beşbuçuk yaşında okula giderse başarılı olamıyor. Bizim gibi toplumların çocukları enaz 7 - 8 yaşlarında okula başlamalıdır.

Şeref Y.

27 Ara 2012

Bencede çok erken kardeşlerimiz Çok erken gidicek birşey anlayamıyacak !

Aleyna U.

23 Ara 2012

Gerçekten çok erken zaten vahim durumda olan ve çok kötü sonuçlar doğurmaya devam eden ve edecek olan akran zorbalığını artıracaktır. yazık olacak gelecek nesillere. Anomi değerlerin yitirilmesi değerler yoksunluğu artacak şiddet artacak. güven dahada azalacak. yazık.

HASAN C.

23 Ara 2012

Hem ilk okul için hem ortaokul için çok erken bir saat bende 7.sınıf öğrencisiyim okuldan soğudum

Turan C.

22 Ara 2012

çocuklarımız oyuncak değil.oyun oynama yaşında okula gitmemeliler. oyuncakla oynamalılar.

evrim z.

18 Ara 2012

ben 29 yaşındayım ve benim dönemimde ilkokuldan sonra anadolu liseleri sınavı vardı. 4. sınıftan itibaren okul ve dersaneye birlikte gittim. şu anda bırakın ders kitabını, roman dahi okumak istemiyorum. bırakın da çocuklarımız çocukluklarını yaşasın. 5,5 yaşındaki bir çocuk için en güzel şey oyun oynamaktır. müfredatı ne olursa olsun bu kadar küçük yaşta okula başlanması bence doğru değil, çocukları erkenden bıktırmamak lazım.

Gülten A.

18 Ara 2012

Lutfen bunu yapmayin 5,5 cok erken daha sut kuzusu onlar..

Zuhal T.

17 Ara 2012

Geçen gün pencereden baktım, hava karanlık, küçük çocuklar okul yolunda... Allah korusun...

ercan

15 Ara 2012

ben çocuk gelişimi bölümünde okuyorum.ve o küçük cocukların ilkokula 5 yasında gtmesi coocukların daha fiziksel,bilşsel olarak gelişmlerini tam olarak tamamlayamadığı içn bu durumu uygun görmüyorum.

ilknur e.

10 Ara 2012

Çok erken !

Selvihan E.

08 Ara 2012

bir önceki sistem çok daha iyiydi.

Musa E.

28 Kas 2012

Çok erken olduğu düşüncesindeyim

şule y.

24 Kas 2012

Çocuğum da bu öğretim sisteminin bir kurbanıdır. Gönderdiğim için çok pişmanım ama başka seçeneğim yoktu. Biraz cahilce davrandığımı kabul etmeliyim. Her ne kadar böyle bir eğitim sistemini bizlere sunan yönetimimiz kadar cahil olmasamda...

Eda T.

17 Kas 2012

Merhabalar 5,5 ilkokul için çok erken.Ayrıca aynı yıl doğumlu olmadan çocuklar arası sene farkı olması çok yalnış bir sistem olmuş.Ana sınıfı alamayan çocukta olabi liyor .Tekrar bir düzenlemeden geçirilmesi dileğimle ..

Sinem Ş.

16 Kas 2012

Egitimcilerin ve cocuk psikologlarinin uyarilarina kulak verin ve bu zorlama yasayi zorla kabul ettirmeye calismayin ... Her konuyu uzmanlarına bırakın ...

Nilgun E.

14 Kas 2012

Kardeşim de kurbanlardan biri oluyor.Öğretmenin aynı sınıf içinde küçük çocukla ilgilenirken diğerlerinin sıkılması normal bir şey mi?

Damla S.

10 Kas 2012

Ben bir öğretmenim ve beş buçuk yaşında okula başlayan öğrencilerin ve onların derslerine giren öğretmenlerin yaşadığı sorunlara bizzat tanık olmaktayım. Çocuklar deneme tahtası değildir ve beş buçuk yaşında bir çocuğun okuma yazma öğrense dahi sonraki yıllarda gereken kazanımlara ulaşması oldukça zordur. Umuyorum bu uygulamadan kısa sürede vazgeçilir, zira çantasını taşıyamayan, taharetini tutamayan, yemeğini yiyemeyen, kalem tutamayan, derdini anlatamayan çocuklarımıza eziyetten başka bir şey

Sera K.

01 Kas 2012

Bir eğitimci olarak 5.5 yaşın ilkokula başlama yaşı olarak çok erken olduğunu düşünüyorum. Pedagojik, bilişsel ve fiziksel olarak bu yaş çocuklar ilkokul şartlarına hazır değildir.

FİKRET E.

01 Kas 2012

çevremde 5,5 yaşında okula başlayıp da uyum gösteren çocuk sayısı 5/2 ve benim oğlumda 2013 eylülde 67 aylık olacak yaşayacağı sıkıntılardan endişeliyim en azından ailenin tercih hakkı olsun.

meral ö.

31 Eki 2012

bu konu çok iyi düşünülmelidir. onlar bizim geleceğimiz..

kadriye g.

30 Eki 2012

Beş buçuk yaşında giden çocuk yirmi beş yaşında işsiz ayrılıyor üniversiteden.Ne kadar az zaman olursa o kadar iyi geçer okulda zaman.

Duygu Ö.

28 Eki 2012

çocuklar oynamak yerine önce oyun yerlerini bitirdiniz şimdide okul diyorsunuz. bu saate 5.5 yaşındaki çocuk nasıl okula gidicek?!

Nergis ö.

25 Eki 2012

benim kızım 7 yaşında başladı çocukların o yaşta okula başlamaları çok saçma gereksiz derhal kaldırılsın

cemil g.

24 Eki 2012

dogru oldugunu dusunmuyorum

turkay t.

24 Eki 2012

ana sınıfı uygulaması hadi neyse ama 1 sınıf için cocukların hazır olmadıgını düşünüyorum o egitimi alacak ne psikomotor ne ince motor davranışlarının gelişmediği kanaatindeyim.

barış c.

23 Eki 2012

biz okul öncesi ögrencilerinin geleceği hızla kararıyor.

hatice G.

23 Eki 2012

İlkokul İçin 5buçuk Çok Erken

Anıl K.

23 Eki 2012

Haberler / Güncellemeler